22 Temmuz 2014 Salı

Uludağ Üniversitesi Mevlana Değişim Programı Sonuçları



MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI SONUÇLARI
2547 sayılı Kanunun Kaynak Aktarımı başlıklı 10 uncu maddesi çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığı tarafından yürütülen Mevlana Değişim Programı kapsamında devlet yükseköğretim
kurumlarına kaynak aktarımı yapılmaktadır.
Yükseköğretim Kurulunun “Değerlendirme Sonuçları Hakkındaki” duyurusuna istinaden, 2014-2015
eğitim-öğretim dönemi için değişim talebinde bulunan yükseköğretim kurumlarının ilgili Program
çerçevesinde, mali kaynak sorunu nedeniyle, Üniversitemizin talep etmiş olduğu kontenjanların tümünü
karşılayacak yeterli bütçe aktarılamamıştır.
Bu nedenle değişime katılmayı talep eden öğrencilerin ve öğretim elemanları ile ilgili değerlendirme
tekrar gerçekleştirilmiştir. Bu değerlendirmede aşağıdaki ilkeler esas alınmıştır.
 2014-2015 Eğitim-Öğretim Döneminde yurt dışından Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler
programdan sadece 1 yarıyıl yararlanabileceklerdir. Bu Eğitim-Öğretim yılında Üniversitemize
Mevlana Programı kapsamında burslu olarak gelmeye hak kazanan öğrencilerin seçimi
Bölümlerin uygun gördüğü kontenjanlar içerisinde Mevlana Puanı en yüksek olandan
başlayarak yapılan sıralama sonucu gerçekleştirilmiştir.

2014-2015 Eğitim-Öğretim Döneminde yurt dışından Üniversitemize gelmek isteyen
öğrencilerin programdan burssuz olarak yararlanmaları uygun bulunmamıştır.
 2014-2015 Eğitim-Öğretim Döneminde Üniversitemizden yurt dışındaki Üniversitelere gitmek
isteyen öğrenciler programdan sadece 1 yarıyıl yararlanabileceklerdir.
 Yükseköğretim Kurulu tarafından verilen sınırlı bütçe kapsamında programdan daha fazla
öğretim üyesinin yararlanabilmesi için öğretim üyelerine en fazla 3 (üç) hafta yevmiye
verilmesi ve program kapsamında desteklenen ulaşım giderlerinin ödenmesi uygun
görülmüştür.
 2014-2015 Eğitim-Öğretim Döneminde yurt dışından Üniversitemize gelmek isteyen akademik
personel programdan sadece ödeneksiz olarak faydalanabilirler.
Yrd.Doç.Dr. Fatih KARPAT
Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder